Compania aeriană Blue Air a anunțat vineri printr-un comunicat de presă că ”își propune” reia cursele de luna viitoare, pe data de 10 octombrie. Lucru pentru care pasagerii companiei care au plătit bilete până la data precizată, nu vor putea să beneficieze de servicii.
De asemenea, Blue Air a anunțat în comunicat că le transmite pasagerilor cu zborurile programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporturile de plecare.
Reprezentanții companiei aeriene arată că nu sunt destui bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale. Situația financiară fiind una destul de gravă, după spusele acestora.
Compania susține că vânzările de bilete ”au fost semnificativ afectate”, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, în timp ce toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente.
Blue Air a oprit toate zborurile la 6 septembrie, mii de români fiind blocați pe aeroporturi din toată Europa.
Guvernul a alocat 5 milioane de lei pentru repatriere. Banii vor trebui recuperaţi însă de la Blue Air, companie care are datorii totale de 230 de milioane de euro.
Potrivit Blue Air, aproape 55.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea zborurilor programate în perioada 6-11 septembrie.
Deşi Adminstrația Fondului pentru Mediu a acceptat o eşalonare a datoriei de 28 de milioane de lei, aceasta nu este singura problemă a companiei.
Comunicat oficial Blue Air:
„În primul rând, dorim să ne cerem scuze tuturor pasagerilor Blue Air, care au fost afectați de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 Septembrie 2022. Ne cerem scuze tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation pentru că nu am fost în măsură să ne îndeplinim toate obligațiile asumate față de aceștia.”, se arăta în comunicatul oficial.
„Nu în ultimul rând, având în vedere faptul că din comunicatele publice emise în cursul zilei de ieri, 8 septembrie 2022, am constatat că am fost înțeleși greșit, dorim să ne exprimăm întreaga mulțumire pentru ajutorul ce ne-a fost acordat în aceste momente de maximă criză de Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. precum și de Primul Ministru al României, dar și de Ministrul Transporturilor, pentru repatrierea pasagerilor Blue Air care au rămas blocați în afara țării.În lipsa acestui sprijin și în lipsa unui efort uman deosebit al tuturor angajaților TAROM S.A., precum și a celor de la cancelaria Primului Ministru, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe, situația la momentul actual ar fi fost una mult mai gravă în ceea ce privește numărul pasagerilor blocați în aeroporturi.”, transmit reprezentanții companiei Blue Air.
„În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.”, mai scria în comunicat, potrivit G4media.ro.